2012. augusztus 4., szombat

Balatoni Katica és egyéb állatfajták

Balatoni Katica lehetne egy lánynév is, hosszú barna hajú, balatonzöld szemű lánynak a neve, de most nem az. Balatoni Katica az a katicabogár, akit, de igazság szerint akiket, hősiesen kimentettem a Balatonból. Ezen a nyáron ugyanis tele volt a víz egyesek szerint fürdőző, de szerintem inkább fuldokló katicabogarakkal - nem tétovázhattam tehát, muszáj volt életmentővé válnom. Az első Balatoni Katicát a bójáktól (déli part, tehát laza pár száz méter a térdig, egyes részeken szédületesen mély, majdnem derékig érő vízben)  mentettem ki, sőt, a hosszú út alatt nem is egyszer. Ez a Katica ugyanis, miután magához tért, s azt hitte, már repülőképes, nemes egyszerűséggel hanyatt belevágódott a vízbe, s kezdhette előröl a szárítkozást. Őt egy fűzfa tövében helyeztem biztonságba. A második Balatoni Katica elég furcsán nézett ki, mert nem volt pöttye, lehet, hogy leázott róla, de mivel hamar találkoztunk és jó erőben volt, csak a korlátig vittem vissza. Aztán már a sorrendben és az esetszámban nem vagyok biztos, de volt olyan, akit hullámzáskor húztam ki,  volt, aki rám mászott dagonyázás közben, meg olyan is, aki szó szerint kifakult szerintem a víztől: fénytelen lett a szárnya és halványak a pöttyei. Na őt újra kellett éleszteni, s végül a nyírfa tövében pihente ki a fáradalmakat...
Amíg én az éppen esedékes Balatoni Katicámmal foglalatoskodtam, addig mások az ő kis kedvenceikkel osztották meg a Balaton selymes vizét. Nem zavar a vízisikló, nem zavarnak a halacskák, a kagylók és egyéb vízi lények, akárhogy is, a Balaton az ő otthonuk, én zavarom az ő világukat, úgyhogy egy szavam sem lehet, sőt. Na de az uszikáló ölebecskék és az ő gazdáik! Hah, ettől kiráz a hideg a 40 fokban is. Nem vonz, hogy egy kutyával fürödjek együtt, arról nem is beszélve, hogy "A strandra kutyát behozni tilos!". 
Mivel sem önkéntes rendőr sem egyéb hatalmasság nem vagyok, viszont imádom a Balatont, így mégiscsak együtt fürcsiztünk: Balatoni Katica, ölebecske és én na meg a vízisiklók. 

Nincsenek megjegyzések: