2009. november 27., péntek

Beégés vagy mégsem?

Gondoltam egy nagyot, s a tegnapi 7.c-s órákat teljes egészében egy online tananyagra építettem. Szuper - kooperatív csoportmunka, önálló ismeretszerzés, információkereső technikák, tájékozódás a neten stb. Jah. Szerverhiba miatt nem volt elérhető.
Először arra gondoltam, ez mekkora égés, de a gyerekek reakcióit látva rájöttem, hogy nem is, sőt. Hagytam, hogy magunk döntsék el, ezek után hogyan oldják meg a feladatukat. A három csoport háromféleképpen viselkedett. A lányok azonnal a könyvekhez fordultak, amik szép szerényen és szerverhiba nélkül vártak rájuk, a fiúk a neten láttak neki keresgélni, a vegyes csoport meg könyvezett is, netezett is. A nemeknek ez az elkülönült viselkedése túl direktnek hangzik, de bizisten így volt - és nem vonok le messze menő következtetéseket belőle.
Érdekes volt megfigyelnem, milyen kézikönyvekhez nyúltak, ill. milyen megütközést keltett a srácokban, amikor felhívtam a figyelmüket arra, hogy a nagy boldogan megtalált wiki-szócikknek éppenséggel nincsenek forrásai, ezért egy kis kritikával kellene az infókat kezelni...
Szóval tényleg érdekes volt. A második órára helyreállt a szerver - dög unalom... :)

Nincsenek megjegyzések: