2009. február 9., hétfő

Gyerekségek a könyvtárban

Ha valaki azt hinné, a gyerekek teljes magabiztossággal és profin használják az internetet információszerzésre, nagyon téved. Mondok példát. Keresős feladatot kapnak, pl. Ki alapította az Országos Széchényi Könyvtárat?

A gyerek mit csinál? Automatikusan nyitja a Google-t, s mit ír a keresőbe gondosan begépelve? Ki alapította az Országos Széchényi Könyvtárat? Hetedikesekről van szó!

Aztán amikor mégis odaérnek egy honlapra, pánikba esnek - hol van, itt nincs is -, nem tudnak tájékozódni rajta, nem keresik a menüpontokat, a kapaszkodókat, s eddig még csak egy gyereknek (Pisti) jutott eszébe, hogy használja a keresőt egy weboldalon.

Természetesen a kép ennél sokkal árnyaltabb, de tény, hogy megdöbbentően sokan járnak el így, úgyhogy van mit tennünk, merthogy ez is funkcionális analfabétizmus...


Amúgy Pisti jut megint eszembe, amikor nagy arccal jött, hogy ő minden kérdésre megtalálta informatikaórán a választ azon a feladatlapon, amit én állítottam össze, s a blog keresőjének hasznátát szorgalmaztam vele. Teljesen megörültem, lám, a gyereket sikerült megfogni, élvezte, tanult belőle stb.

- És érdekes volt? - kérdezem.

- Hát, azt nem mondanám, de én lettem az első! - ragyog.


Ja, kösz Pisti.

Nincsenek megjegyzések: