2007. december 19., szerda

Barcelona - könyvtár

A Park Güelből sétáltam-ballagtam-kutyagoltam-vánszorogtam a legközelebbi, azaz 1200 m-re levő Lesseps metrómegállóhoz, amikor egy gigantikus útfelbontás és elterelés kellős közepén elém ugrott egy könyvtár, de nem is akármilyen, hanem a Biblioteca Jaume Fuster. Nocsak, gondoltam, minden út a könyvtárba vezet!
Még itthon azt terveztem, hogy megnézem az egyetemi könyvtárat, de ekkorra már nyilvánvalóvá vált, hogy esélyem sincs rá – s erre jött nekem Jaume Fuster, aki amúgy Barcelonában született katalán író és politikus volt, s kétségbeejtően fiatalon, 53 évesen halt meg (magyarul nem találtam róla és tőle szinte semmit, csak mint a Havanera 1820 c. film egyik forgatókönyvíróját említik). Visszatérve a könyvtárhoz: éppen a gyerekkönyvtári – meglehetősen puritán – részleget tudtam megnézni, s ez biza igen jól esett. Még otthonosabban éreztem magam Barcelonában. :)

Nincsenek megjegyzések: