2007. november 4., vasárnap

A japánok hagyományos kulturális elfoglaltsága...

... a delfinmészárlás! Ha azt mondom, hogy csalódtam a japánokban, nem hiszem, hogy túloztam. Jó, mindent tudok, hogy nincs kollektív bűnösség meg ilyenek, de ez most nagyon-nagyon rosszul esik. A zen, a teaszertartás, a japán kertművészet, a cseresznyefavirágzás c. klisék után nem erre számítottam. De inkább a kamikázékra, a harakirire, a nindzsákra kellett volna gondolnom, és akkor most nem lennék meglepve. Ráadásul a japánok tudván tudják, hogy világméretű a felháborodás, mégis folytatják a szó szerinti mészárlást. De miért?
És pont a delfinek! Megint lehetne filozofálni, hogy miért nem akadok ki azon, hogy pl. szúnyogokat is milliárdszámra gyilkolnak, és azokat az állatokat is, akiket én magam is megeszek - de engem most csak és kizárólag az intelligens, gyönyörűszép, szabad delfinek érdekelnek!
És bár nem vagyok érzelgős típus (szeretném ezt hinni magamról), ezt a cikket pl. nem birtam végigolvasni. De ezt is csak nehezen. Itt bővebben vannak információk a tiltakozásokról is.
Én is szeretnék tiltakozni! Úgyhogy itt és most én, a magyarországi könyvtáros néni - tiltakozom a taiji delfinmészárlások ellen! És ezek után nem is megyek Japánba - bojkottálom Japánt! És nem veszek Toyotát sem!
Em teljesen ki fog akadni, ha ezt az egészet megtudja...

Nincsenek megjegyzések: