2007. szeptember 6., csütörtök

Feldolgozás

Ez a kifejezés minden szakma képviselőjének mást és mást jelent. Elgondolom, hogy pl. a hentes hogy dolgoz fel, meg a könyvtáros hogy dolgoz fel - van némi különbség tárgyában, folyamatában és eredményében is! :)
Nos, az utóbbi napokban feldolgoztam, s ettől némileg depressziós lettem. Vannak könyvtárosok, akik sohasem végeznek ilyen munkát, mert egészen más a munkakörük, és vannak olyanok, akik mindig ezt csinálják és élvezik. Mindig! Könyvtárostanárnak lenni azért hallatlanul jó dolog, mert minden könyvtári munkafolyamatot végzünk, nem csak egy területét a könyvtáros szakmának. És hát fel is dolgozunk. De ez a mostani, elektronikus feldolgozás leányálom a régihez, a katalóguscéduláshoz képest. Hálistennek nekem ebből az utóbbiból nem jutott, és be kell vallanom, hogy ez a grafikus felületű Corvina nem olyan szörnyű, csak éppen: mechanikus, unalmas és egy helyben kell ülni a gép előtt - ez nem igazán nekem való.
Bár vannak olyan időszakok, amikor kifjezetten jól esik kivonulni a nyüzsgésből, s elmélyedni nemcsak a tennivalóban, hanem egy kicsit magamban is. Időnként van abban valami vonzó, hogy a vonalkódolvasót prüttyögtetem, meg vonalkódokat ragasztgatok, ide-oda kattintgatok, adatbázisokban kalandozok, névalakokat oldok fel, mentek stb.
Ilyenkor persze ne szóljon hozzám senki, mert én ugyebár feldolgozok - misztikus csodálattal nézik a gyerekek is, kollégák is, hogy mit csinálok. Valami, amibe nem szól bele senki!
Hm, nem is olyan rossz dolog ez a feldolgozás, mindjárt folytatom is! :)

Nincsenek megjegyzések: