2007. augusztus 25., szombat

Madarak az ablak előtt

Tegnap reggel nagy öröm ért. Miközben a viszonylagos hűvösben a hálószobában a nyitott ablak mellett vasaltam, egy nagy csapat madárka lepte meg az ablak előtti tiszafát. Azonnal mozdulatlanná dermedtem, nehogy elriasszam őket. Ilyen madárkákat még nem láttam, viszont a most is hallott hangra - tszí, tszí,tszí - már napokkal ezelőtt felfigyeltem, de a gazdáját nem sikerült meglesnem. Most viszont nem is egy, legalább 8-10 csivitelt, röpködött nagy vidáman az ablakom előtt. Igyekeztem alaposan megfigyelni őket, aztán amikor továbbröpültek, gyorsan előkaptam a Madarak a kertben c. könyvet (amit nagyon szeretek, de hamarosan vissza kell vinnem az egyetemi könyvtárba, mert lejárt a kölcsönzési határideje). Nos, melyik az a madárka, amelyiknek hosszú farka, kicsi, gömbölyded teste van, a tolla fekete, fehér, szürke, rózsaszínes? Nem más, mint az őszapó, azaz Aegithalos caudatus!
Szuper, őszapók vannak a kertemben!

Nincsenek megjegyzések: