2009. június 9., kedd

Bloggerek, ha összejönnek

Tegnap az Ünnepi Könyvhét keretében a Somogyiban Oross szervezett Blog-napot, azaz találkozót/beszélgetést irodalmi/könyves bloggereknek/bloggerekkel.
Az, hogy nézők/hallgatók nem voltunk valami sokan, igazán nem nagy ügy - Vámos Miklós, Romsics Ignác, akik ugyanebben az időpontban csak más helyszínen dedikáltak, illetve beszélgettek, nyilván nagyobb tömeget vonzottak, mint hogy megtudják a jónépek, hogy kik is azok a bloggerek. Pedig ha olvasol egy blogot, s nem ismered a szerzőjét személyesen, de kíváncsi vagy rá, akkor nagy élmény találkozni vele. Én így voltam Henriettával, Trinityvel (ja, vele még mindig nem találkoztam, de már úgy érzem, hogy régóta ismerem).
Na tehát, ha a Somogyiban megjelent bloggerek blogjait ismertem volna, nem csak Cottáét, akkor nagyobb lett volna az élmény, mert akkor eleve hajtott volna a kíváncsiság, hogy vajon kik is ők, mit gondolnak az engem is érdeklő dolgokról, miért blogolnak, stb., lettek volna kérdéseim, így viszont fordított lett a dolog, aki szimpi volt - igazság szerint valamilyen szinten mindegyikük - annak majd rá- ránézek ezután az oldalára/oldalaira. Aztán rájöttem később, hogy Sheenard-ról már írtam a könyvtári blogomon, azaz hogy ő az, akiről írtam.
Cotta és Murci közösen szerkeszt egy blogot (bár ezt csak zárójelben jegyezték meg, nem erről szólt a beszélgetés), nagyon megtetszett: Mit olvas az utca embere? a címe, s szerintem nagyon jó az ötlet. Legyen ön is szemfüles! ez a toborzószövegük. Hm, most a nyári szünetben nem leszek az, bár, ha meggondolom, a Balatonparton is tudnék szemfüleskedni, csakhogy ott nem lesz internetelérésünk - sajnos/hálistennek.
Visszatérve a blog-napra, a kérdéseket hallva magam is gondolkodtam a válaszokon, bár én nem írok regényt, s könyvajánlásokat is csak abszolút szubjektíveket, de felmerültek olvasásszociológiai kérdések is, amelyeken elgondolkodtam. Előjött a sztereotípia, hogy nem olvasunk, elég szerencsétlenül megint a Kádár rendszer olvasási szokásaival hasonlították össze a maiakat, ami ugye több sebből is vérzik, aztán még a PISA is ide keveredett és a kiadói statisztikák is. Ez a rész egy kicsit hasonlított a süketek párbeszédére, de hát nagyobb (legalábbis címükben és fizetésükben) emberek is - gyakran - szoktak ennél nagyobb hülyeségeket összehordani.
Szóval inspiratív volt a dolog, s bár hangosan korgott a gyomrom, végülis még maradhattunk volna. Remélem, Orossnak nem ment el a kedve a további szervezkedéstől!

10 megjegyzés:

oross írta...

azért még bírom! te jól esik az együttérzés! s már gondolkodom a folytatáson ;-)

csbk írta...

Kíváncsivá tettél! :)

Daniella írta...

Örülök, hogy tetszett a beszélgetés, sokkal jobban sült el, mint gondoltam. Hát, igen. Az olvasás helyzete zavaros ügy, ráadásul nem volt elég idő sem, hogy mindenki pontosan kifejtse, mit is gondol, nemhogy konzekvenciákat vonjunk le. Ott (is) jó lett volna a közönség véleményét hallani.

Daniella írta...

Huh, nézd meg Boholy oldalát és fény derül a kulisszatitkokra (pl. technofób moderátor):
http://tundergyar.blog.hu/2009/06/09/blogoljatok_es_szaporodjatok_elso_resz_alom_net

anima írta...

Murcit én is ismerem - azt hiszem a wiwen jelezte úgy másfél éve, hogy olvassa a blogomat, majd egyszer a könyvfesztiválról jőve felismertük egymást a buszon: kiderült, hogy a szomszéd házban lakik...

A buszon egyébként ugyanazt a könyvet olvastuk. :)

Azóta is gyakran összefutunk vagy a virtuális térben, vagy Budapest tömegközlekedésében.

csbk írta...

Dana, látom, a CSMKE blogon is zajlik most az élet, Boholyt olvasni meg külön élmény! Örülök, hogy ilyen jól alakult ez az egész.

Anima, lám, milyen kicsi a világ! :) Szimpatikus volt Murci is, úgy tűnik, sok mindennel foglalkozik, közülük nem egy tényleg érdekes.
Most a tanév végén azt veszem észre magamon, hogy esténként nincs erőm már a gép előtt időzni, úgyhogy kevesebb blogot, kevesebb szakmát is olvasok... Na majd a nyáron újra erőre kapok - remélem.

Trinity írta...

De jó lehetett!
csbk jössz Debrecenbe?

csbk írta...

Trinity, úgy döntöttem, az idén kihagyom a Vándorgyűlést, mert lesz a KTE-nek Nyári Akadémiája (kétévente szokott lenni), alig egy héttel előtte Pécsett. Viszont mégis megyek Debrecenbe, de csak egy napra, július 11-én a gyermekkönyvtárosoknak lesz országos konferenciája, ahol az iskolai könyvtári blogok lehetőségeiről fogok beszélni! Nem maradsz tovább egy nappal Debrecenben? :)

Trinity írta...

Sajna csak egy napra megyünk.
Nem baj, majd legközelebb :-)

csbk írta...

Rendben, jó nyarat! :)