2008. október 21., kedd

Múlt szombaton a Sárgán

A Sárga az a szegedi üdülőtelep, amely igazából Tömörkény üdülőtelep, de mindenki Sárgának nevezi. Az a legfőbb sajátossága, hogy közvetlenül a Tisza partjára, azaz a tiszai ártérben épült, és ahogy ilyen helyeken szokás, a nyaralók kicsi telkeken magas "lábakon" állanak. A tulajdonosok minden ősszel felpakolnak a felsőbb emeletekre, tavasszal meg várják, hogy elvonuljon az egyre magasabb ár. Ha kell, csónakokon megközelítik a nyaralót, evezgetnek a fák lombjai között, kikötnek a terasznál, s még egy emelettel följebb viszik a cuccokat: hűtőt, sparheted, nyugágyat... Hogy mit ad cserébe a Sárga? Olyan tiszai panorámát, hogy elcsöppen az ember nyála a gyönyörűségtől - már akinek a házikója az első sorban áll, s reggel első pillantását a folyóra vetheti. Hogy a többiek mit élveznek, azt el sem tudom képzelni, merthogy még az is áthallatszik a másik portára, ha az ember ásít. De van itt medence, amit napkollektor fűt, márvány szökőkút, lepukkant vállalati üdülő, befuccsolt büfé, és a betonhajó, amin e sorok írója gyermekkora legszebb nyarait töltötte...
Na de mi most egy igazi csúcspanorámás telken vendégeskedtünk a ragyogó októberi napsütésben a Tisza partján, a Maros torok közelében - jó volt a találkozás a szőke folyóval.


2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nem semmi! :)

Én ezzel a feelinggel tavaly májusban találkoztam először Csongrádon. Ahol szemben a Körös-torkolat...

Ott is ilyen lábas nyaralócskák vannak, vegyes stílusban és állapotban.

Nekem ez furcsa volt, mert dunántúli vagyok, és max. a Balatonhoz szoktam. annak meg nincsen ártere... ;)

zAngi írta...

Zentán viszont pont ugyanilyen van – a Marost leszámítva –, Halászcsárda a neve. Nagyon népszerű hely. Én viszont nem komálom. Pont azért, mert mindenkinek mindene egybeér ott. Szintén zsebkendőnyi telkek, hozzá meg hatalmas tömeg. A kilátás persze ott is szép. De hát van olyan hely a Tiszán, ahol nem szép a kilátás?