2008. január 19., szombat

Ami végképp emészthetetlen...

... számomra, az a bálnaburger. Végképp betett nekem, megülte a gyomrom, iszonyatos epegörcsöm van! Könyörgöm, magyarázza már el nekem valaki, hogy miért kell abszolút értelmetlenül, pillanatnyi haszon érdekében lemészárolni egy olyan különleges állatfaj egyedeit, amelyet amúgy is a kihalás veszélye fenyeget! Lehet, hogy én vagyok tájékozatlan, de mintha bálnavédelemről hallanék, meg nemzetközi összefogásról, szerződésekről a megmentésük érdekében - akkor hogy jön ahhoz Japán, hogy a tiltakozások ellenére ő mégis, csakazértis, "kutatási céllal"... Ja, látjuk...
Annyira elegem van a japánokból! De a hiba bennem van. A mai Japán nyilvánvalóan nem az, amit én az olvasmányaim (az első A sógun volt kb. 120 évvel ezelőtt) alapján elképzeltem magamnak. Nem tudhatom, hogy milyen, mert nem éltem ott, nem is fogok, de hogy hamis illúzióim voltak, az biztos. Kellett nekem ez a delfines meg bálnás dolog, hogy kiábránduljak - Japánból is. Lehet, hogy emiatt vagyok ennyire kiakadva. Olyan ez, mint egy szakítás - ráadásul én lépek ki a kapcsolatból.
Azért végső soron békében válunk el, mert jövő héten is lesz origamizás, és továbbra is sudokuzok, és elvittem a kölyköket a japán kiállításokra, csak hát egy álommal kevesebb... A fenébe is!
Kapcsolódó anyagok:

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ne dühöngj, csbk! Nincs mit tenni, a világ elromlott.
Inkább menj ki a konyhába, és alkoss valamit! Annak legalább látható és kézzel fogható eredménye van, akkor is, ha gyorsan elfogy... :)
Én ma ezt követtm el:
http://konyha.klog.hu/2008/01/19/15/

csbk írta...

De nem akarom, hogy elromoljon! :(

Az én konyhaművészetem messze elmarad a tiedtől! Elég érdekes lenne, ha feltenném a konyha.klogra a tegnapi menüt, ugyanis krumplilevest főztem kelkáposztafőzelékkel és sült virslivel. :) De lehet, hogy ma sütök kenyeret! ;)

csbk írta...

Ja, és csináltam gyümölcssalátát is, az viszont tényleg jó lett. :)

Névtelen írta...

Én meg ma nem főztem semmit, hanem elővettem a fagyasztóból két adag töltött káposztát, és eszegettük a tegnapi "konyhaművészeti" almás pitét... :)
És lustálkodtam egész nap, közben küszködtem a lelkiismeretemmel - hogy mi mindent kéne csinálnom, ami halomban itt vár rám: feladatok papíron, számítógépen és a vasalóállványon... :(

Névtelen írta...

A napokban egyik reggel hallottam, hogy valahol Új-Zélandon (vagy a Fülöp-szigeteknél?)tömegesen partra vetődtek a bálnák. 15 elpusztult, és a többi 18 sérült állatot is nehezen tudják visszamenteni az állatvédők a partmenti nagy viharok miatt... :(

csbk írta...

Köszi, meg is találtam a hírt. Úgy gondolják, hogy "hogy a finom hallású - és hangok alapján tájékozódó - állatokat az emberi tevékenység következtében egyre nagyobb zajszennyezés zavarja meg". 2006-ban is volt hasonló tragikus eset, idézek az akkori hírekből: "70 önkéntes és 15 állami szakértő igyekszik segíteni a még életben lévő 3 bálnán, egyelőre kevés sikerrel". Érted, egy csomó ember küzd, hogy megmentsen 3 bálnát, addig a japánok mennek és megölik őket. :(((