2007. november 27., kedd

5 kérdés - 5 válasz

Ádám passzolta a következő könyvtári kérdéseket, bár droid dolognak tartja (s lehet, hogy tényleg az). De ha már így alakult, mégiscsak válaszolok! :)

1. Melyik könyvtárnak vagy a tagja?
A Szegedi Tudományegyetem (SZTE) Egyetemi Könyvtárának és a sajátomnak, a Somogyiba az idén még nem íratkoztam be (hogy november van? akkor majd 2008-ban:)), de be szoktam.

2. Kedvenc könyvtáros történeted?
Még kamaszkorból, amikor ugyebár döntőek lehetnek a ilyenféle élmények. Kedvencem volt a Porgy és Bess és a West Side Story, de nem volt lemezjátszóm otthon. Így a Somogyiba jártam, ami akkor még a Móra Ferenc Múzeum gyönyörű épületében volt fellelhető. A menetrend a következő volt: egy igen morc könyvtáros néninek kellett bemondani, hogy mit szeretne az ember lánya hallgatni, ő tette fel a lemezt, s irányított a megfelelő asztalhoz és fejhallgatóhoz. Nincs nagy csattanó vagy poén, csak annyi, hogy annyit jártam már oda, s mindig ezt a kettőt hallgattam, hogy a könyvtáros néni kérdezés nélkül készítette elő a lemezeket, s néha még el is mosolyodott. Hát ennyi a régmúltból. :)


3. Mekkora volt a legnagyobb büntetést amit kifizettél?
Utoljára szintén kamaszkoromban a Somogyiban kellett kifizetnem Dénes Zsófia valamelyik könyvét, pedig nem is én hagytam el, hanem a .... szóval valaki más. Azóta nagyon vigyázok! Késedelmi díjat pedig még egyáltalán nem fizettem! :P

4. Hány db kölcsönzött könyv van nálad?
6 db az EK-ból (Burton: Madarak a kertben, az őszapók miatt, Barcelona és Katalónia, Massmann: Barcelona, mert csoda készül, Shem: Doktorgyár, ezt anyámnak kölcsönöztem, Christe: Gyilkosság a paplakban, mert imádom Agathat, Badár: Jappán, hogy mentsük ami menthető ), meg 1 db magamtól (Balliett: A Vermeer rejtély, mert Johanna ajánlotta a
blogon).

5. Ismersz-e könyvtáros blogot? Melyik az?
Igen, ismerek, s nagyon szeretem/szeretném (többet) olvasni őket, mert nagyon sokat kapok tőlük.


De akiknek passzolnék (hiába droid dolog:)), mert kíváncsi lennék a válaszaikra, s még nem lettek megszólítva, azoknak nincs blogja. :(

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nem ér, mert én már Ádámtól megkaptam - és tovább is adtam a könyvtáradnak! :)