2007. szeptember 23., vasárnap

Nagyon szeretem dolgok

Nagyon szeretem például a háromlábú kisszéket, amiről sokkal könnyebb a levendulát metszeni. "Volt egy kisszék három lábú, három lába három bábu. Egyik Billeg, másik Ballag, harmadik meg Billegballag." Ezt a Kaláka énekelte még a gyerekeim kiskorában. A Kalákát is nagyon szeretem, meg a most metszett levendulát is. És a kezemben levő metszőollót is nagyon szeretem. Fiskars, belesimul a kézbe és pontosan vág. Ma már a levendulákon kívül a leandereket is megmetszettem, őket is nagyon szeretem, s éppen ezért úgy gondoltam, itt az ideje, hogy megújuljanak. Az őszt is nagyon szeretem, különösen az ilyen gyönyörűszép időset. Meg a nyarat, meg a tavaszt, azt nagyon nagyon, és a telet is - igen, még azt is, amikor zúzmarásak a fák és látszik a lehelet. Vagy amikor friss hó ropog a talpam alatt és közben kel fel a bágyadt téli nap. Örülök, hogy a teremtő, illetve az arra illetékes ide pottyantott. Nyilván, ha a sivatagba születtem volna, azt szeretném nagyon, vagy eszkimóként a hómezőt, de mégis jó, hogy így alakult - nagyon szeretem ezt az négyévszakos dolgot.
És nagyon szeretem "görgetni a szavakat", de gondolatban sokkal jobban megy, mint írásban.

Nincsenek megjegyzések: